Besvikelse

Hur ska man få folk att fatta vad de håller på att missa? Här drar man ett antal av världens bästa gitarrister till Mellerud och så säljer biljetterna dåligt. Det borde redan vara utsålt på konserterna med Göran Söllscher och Muriel Anderson, men i morse fanns det fortfarande gott om biljetter kvar. Hoppas annonsdriven vi kör denna vecka får effekt. Och det är artiklar utlovade i flera tidningar.
Glädjande dock att vi har hyfsat med anmälningar till workshopsprogrammet.

Håller på att läsa "Djävulens märke", en ungdomsbok i skolmiljö Har kommit snart halvvägs, men det är runt 500 sidor så det är en bit kvar. Fängslande berättelse dock, och en författare som tydligen kan en del om skola. Han styr sig fri från de vanligaste schablonerna. Rekommenderas.

Jobbade vidare med översiktsplanen idag, och fick den förankrad i kommunstyrelsens arbetsutskott. Det mest fascinerande var offerterna för att trycka samrådsupplagan. Att det kan skilja så mycket i pris på en och samma produkt. Jag undrar hur olika de räknar.

Spelar mig igenom en bra samling av Dan Andersson-låtar just nu. Har hittat en hel del tonsättningar jag aldrig hört förut. Har flera på gång som jag kanske sjunger på Kulturnatta i november, när en Dan Andersson-timme är en del av den visklubb vi ska ha på Thai-restaurangen. Vi kör i tur och ordning en timme var av Taube, DA och Cornelis. Den sista timmen lär nog Stellan lägga beslag på merparten av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0