Våtmarker

Jag fick ihop alla stolarna igår, sex stycken. Men den nya TV-bänken får vara utan glasdörrar. Jag hävdar att dörrarna skulle försvåra användandet av fjärrkontroller och försämra ljudet från DVD-surround-anläggning. Tills jag är överbevisad ligger dörrarna kvar i pappen.
På kvällen hade vi invigningsfest med inbjudna gäster vars uppgift var att uttrycka sig beundrande om våra nya golv och möbler.De fullföljde sin del och fick som tack mat och vin. Vi delade den sista kvarvarande flaskan vitt från förra årets semester och det röda, inköpt på heathrow var riktigt gott.

Var på möte om kultur och turism i Uddevalla idag. Tre timmar med mycket prat och lite verkstad. Jag undrar om vi egentligen kom fram till något. På vägen dit konstaterade jag att det under de senaste dagarnas regnande har uppstått en mängd nya småsjöar och våtmarker på vägen mellan Frändefors och Uddevalla. Och nu öser det ner igen. Bådar inte gott.
Lions var här nyss och sålde julkärvar och fågelmat. Växelsedlarna fick begreppet flytande valuta att verka lite konkretare. Tjugorna ligger på köksbordet och torkar medan jag stryker tvätt. (Man behöver en kort paus ibland.)

Och så har vi valt ut ett julkort. Många hjul och mycket rött på bilden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0