Upplösning väntar

Kl 1500 idag kommer upplösningen. IFK Göteborg-AIK på Canal+ Sport 1. Under två timmar blir det lätt att avgöra vilka hushåll som har Canal+. Själv hoppas jag på IFK. Vet inte varför, men jag har aldrig lyckat uppbåda någon entusiasm för AIK. Bättre långrandigt än svart.

Har skrivhelg denna helg, dvs ska producera nummer 7 av Nytt om Skola, Skolnytts uppföljare. Konstaterar bekymrat att det inte hänt så mycket i skolvärlden under de senaste två veckorna. Men jag brukar kunna fylla ut fyra sidor med det lilla som finns. Blir mer debattsammanfattningar och utvecklingstips.

Med gitarrfestivalen avklarad började förberedelserna för Kulturnatta om två veckor på allvar igår. Vi ska ha viskväll på Thairestaurangen och då ska det sjungas Taube, Dan Andersson och Vreeswijk. Bläddrade mig igenom en Taubesamling igårkväll. Fortfarande är "Balladen om briggen Blue Bird av Hull" den jag gillar mest, och Olle Adolphsons tolkningar de bästa. Han är så avskalad, bara han och en gitarr. Det behövs inte så mycket mer. Tyvärr hittade jag inga länkar till detta på YouTube, men ni får leta rätt på skivorna.
Vi har annars på VHS ett härligt klipp där OA sjunger "Ellinor dansar" tillsammans med en mycket ung Carola /flera år före Främling). I samma program sjöng han också om briggen jag nämnde ovan.

Dags för frukost och sedan skrivande. Måste vara klar till kl 1500.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0