Tur i oturen

Igår plockade vi ut årets julkortsbild och bilderna till 2010 års privata kalender. Gick på lunchen idag till vår lokala Audio Video-butik för att beställa alltihop i deras nya tjusiga automat.
70 julkort beställdes utan problem, till ett lägre pris än jag förväntat mig. Bara 2,95 styck + 20 kr för hela ordern.
Efter en dels funderande lyckades jag skapa den kalender jag ville ha och tryckte på beställningsknappen. Det kom fram att jag skulle beställa ett exemplar à 149 kr + 20 kr för ordern. Jag och expediten försökte hitta hur man ändrade till 10 ex. Till slut ringde han Fuji, som ställt dit apparaten, och fick svar att det var något fel på mjukvaran som nog skulle fixas efter nyår (och då vill ju alla beställa almanackor). Han rekommenderade oss att göra 10 separata beställningar. 180 kr extra plus allt jobbet. Nej tack! Jag nöjde mig med julkorten och bad expediten hälsa Fuji att de just förlorat en order på drygt 1 500 kr.
Tillbaka på jobbet letade jag rätt på Extrafilm och laddade över mina bilder och layoutade en mycket tjusigare almanacka än Fuji hade. Pris: ca 890 kr. Billigare och snyggare. Men jasg försökte i alla fall stödja det lokala näringslivet, men det var svårt (och hade blivit dyrt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0