Trögt

Just hemkommen efter en 10-timmars arbetsdag. Ganska roliga föreningsmöten på kvällen. Fick bl a skåda hur man rustar upp gamla amerikanska vrålåk. (Vad nu det ska vara bra för när det finns nya bilar att köpa.)
Trög i skallen efter en lång dag blir man inte gladare av ett trögt bredband. Just nu får vi knappt en fjärdedel av den hastighet vi betalar för. Ska rin ga Telia igenom om saken någon dag när jag är hemma tidigare. Undrar hur det ska gå på söndag när jag ska skicka ut 60 mail med pdf-bilagor.

Länge leve Konsums prispolicy. Köpte en "korv" med ärtsoppa att äta på jobbet före mötena. Den kostade 10,50 kr. Billigt för en kvällsmat, men det är inte som är poängen. Poängen är att den kostade just 10,50. Inte något försök att lura en genom att ta 9,95 eller liknande. Ärligt att den kostar drygt 10 kr. Bra!
Tur att jag inte betala med en tjuga. Hade blivit tung växel.

Lyssnade på Jessicas nya igårkväll. Håller med. En ganska onödig skiva (men många snygga bilder på sångerskan i det lilla häftet man fick med). Och varför just dom låtarna? Det är inte dom jag minns med glädje från 60-talet. Och bara 31 minuter (inkl en nyskriven och en låt av senare datering). Det finns ju tusentals bra 60-talslåtar. Varför bara 9 st (+ de två nämnda). Besviken är ett ord som passar bra.
Men hon sjunger bra får jag nog erkänna (och som sagt så finns det ju bilder i CD-häftet att titta på).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0