Ta det kallt!

En enkel uppmaning när det blåser iskallt rakt i ansiktet när man är på väg hem från jobbet. I och för sig var kvällsmötet trevligt, v bildade nästan en filmstudio, men hemvägen byggde på stelheten mer än lovligt. Och inte någon rolig post i lådan heller, Melleruds Nyheter (som jag läst på jobbet) och två reklamutskick, bl a ett från Falkenbergsrevyn. Kanske dags att åka och se dem igen, även om jag inte hjälpt dem i år heller. (I ensemblen deras var jag för några år sedan känd som Mumin-Lasse, av goda skäl.)

Idag dök restupplagan av Read about upp. 113 kilo böcker i fem stora och ett mindre paket. Så nu har jag 120 ex av "Read about London" och ett 50-tal av de flesta andra. Måste nog hitta en bra förvarngsmöjlighet för böckerna. Har redan skänkt bort en del tll Melleruds skolor, och Källby Gård ska få en laddning också, liksom en av sonens VFU-skolor. Gladast blev nog den hästtjej (nej inte ett sto) på jobbet som fick en "Read about Horses" av mig.

Åt skinka idag igen. Fjärde dagen i rad som den har utgjort en måltid. Idag med sallad på just sallad, tomat, gurka och purjolök, ett löskokt ägg och lte stekta champnjoner. Inte så lla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0