Söndag kväll

Grattis AIK! Även om jag hellre grattat IFK.

Det känns lite som jul. Kyla ute och igår åt vi risgrynsgröt och smakade höstens första julmust. Idag blev det skinka och hasselbackspotatis till kvällsmat, med ris a la Malta som efterrätt. Ganska lyckat även om jag glömde vaniljsockret i grädden. Men det känns lite julaktigt. Undrar bara var mina julklappar tog vägen? Men de kanske dyker upp som presenter på Fars Dag.
Och så lite TV-nostalgi, dock inte av det helt ljuva slaget. Columbo-avsnittet var inte ett av de bättre och just nu flimrar Remington Steele förbi på platt-TVn. Men ett glas Montepulciano D'Abruzzo är inte helt fel.

Om jag gått upp i vikt denna vecka har jag två syndabockar:
1. Kinesrestaurangen på Poseidons Torg i Haninge Centrum. Två stadiga måltider där, med tillhörande friterad banan, är inte direkt viktminskande.
2. Alla de Halloween-ungar som passerade vårt hus utan att knacka på. Skålen med drygt 8 hg godis inleder mig och frugan i ständig frestelse. Och vem är jag att motstå en frestelse, Janssons eller annans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0