Mysterier

Jag har aldrig sjungit den, vare sig privat eller offentligt. Det är flera veckor sedan jag lyssnade på den senast. Jag har över huvud taget inte varit kontakt med den på länge. Jag har aldrig varit någon stor beundrare av den. Så varför vaknar jag med Evert Taubes "Fritiof i Arkadien" i huvudet. Ni vet den där verserna slutar "Oh happy days are here again"?
Och varför, när jag berättar för frun att hon ska vara tacksam för min förmåga att somna om, annars skulle hon fått en tidningsläsande make redan 05.27 i morse, så dyker Agneta Fätlskogs gamla gräsliga "Tack för en underbar dag" upp i samma huvud? Kanske dags för någon typ av service och omprogrammering.

Instruktionerna för ihopsättningen av det nya matsalsbordet var mycket tydliga. Men vad annars när det enda som ska göras är att skruva dit fyra stolsben med vardera två skruvar. Missförstånd i princip omöjligt.
Men desto luddigare var instruktionerna till stolarna (nej vi talar inte om IKEA-möbler), vilket ledde till att de ännu inte är monterade. Men invigningsgästerna kommer inte förrän klockan 18.00. Ingenstans stod det att det fanns två "tvärbalkar" och vid det första försöket höll stolen på att bli mer än lovligt sned och vinglig.
Ser fram emot en spännande förmiddag.

Har just påbörjat SvD söndagskryss, och inser hur lite jag kan om Zarah Leander. Står just nu i valet och kvalet mellan Myggans Nöjeslexikon och Google. Misstänker att det förra är att föredra, men datorn är ju redan igång, och böckerna står på annan plats. Ska bli spännande att se vad jag väljer.
Lös förresten Karin Bojs fantastiska krönika på vetenskapssidan i dagens DN. I mon godhet har du länken här.
Ha en bra söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0