Lördagskväll

Nästan allt som stod på min göra-lista (som att skriva Nytt om Skola, stryka all tvätt, spela mig igenom en Vispop-bok osv) är gjort. Det vara bara att sortera bokhyllan i sovrummet som inte blev gjort, och den har stått osorterad i flera år så det är ingen ko på isen. (Varför säger man egentligen så? Låter heldumt.) Problemet är bara att jag sent på eftermiddagen kom på att jag glömt att skriva upp några viktiga saker på listan (som bokföring för firman och andra petitesser). Nåja, det kommer en söndag också. Idag var frun i Göteborg med en kompis, imorgon är hon kyrkvärd två gånger (det är ju första advent), så jag har lite ensamtid att fylla.

Vispop 13 är ingen höjdare, men där fanns några låtar som innebär kära återseenden, som Ola Magnells Påtalåten och The Boxer. Den senare innehåller en mängd härliga rader. Förresten är min favoritrad just nu drån en Winnerbäcklåt på nya skivan. "Den dagen den feta damen sjöng." Där får man tänka lite.

Och regnet bara fortsätter. Trots fruns tappra försök med fönsterprydnader är det lite svårt att uppbåda den rätta adventstämningen. Får spela mig igenom en julsångbok imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0