Hundliv

Jag skulle kunna beskrivas som hundrädd, men jag föredrar att uttrycka det som att jag har en naturlig respekt för hundar, speciellt stora sådana, och framför allt schäfrar. Jag förstår nte riktigt vitsen med dem, om man nu inte har dem för att sätta sig i respekt i sin omgivning. Så när en av morgonens huvudnyheter var att man utvecklar konceptet att vårda sjuklingar med hjälp av hundar så var det närmast en uppmaning att jag ska hålla mig frisk och fräsch, oavsett ålder.
Förresten så kan man ju undra hur mina nära och kära tänker. Med tanke på min bekännelse ovan, som är väl känd bland generationen närmast efter min, kan man fundera över varför sonen valde en bild av en hund som man ska klicka på för att komma in i nya datorn. Har han något hemligt i den som jag inte ska upptäcka?

Det har bildats en ny förening nere i Ystad/Simrishamn. Den ska arbeta med att återställa Sandhammarens fyrplats till det den en gång var. Kolla gärna in deras webbplats (under uppbyggna) så blir pappa glad. Adress: www.sandhammarensfyrplats.se

Och i väntan på ett liv sitter v och tittar på krönikan från Melodifestivalen i våras ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0