God mat

Fick ett ryck när jag kom hem från jobbet. Vi hade tagit fram köttfärs ur frysen, men istället för risotto eller något annat enkelt ställde jag mig att göra köttfärsbiffar. Medan de växte fram hann vi dessutom med att göra inköpslista inför morgondagen. Vi kom också på något riktigt gott att bjuda gästerna på söndag på. Vad skvallrar jag inte om här, men surprise utlovas.

Fick önskelistan från äldsta barnbarnet. Tydligen har BR en funktion på sin hemsida där man kan skapa önskelistor, men givetvis bara med affärens egna varor. Men i och med att priserna finns med på listan kan vi ju kolla på Coop Forum först och se vad de tar.

Jag måste ha blivit gammal. Klippte mig igår och lyssnade på P1 idag. Var på väg till Vänersborg för att lämna över och gå igenom material till/med ett tryckeri. Hade glömt att ta med en "res-CD" och på Radio Väst var det melodiradio, dvs en oreflekterat ihopsamlad låtlista med poplåtar man jobbat hårt för att glömma. Så istället för musik lärde jag mig en massa om förtrycket i Västsahara och att Charles Darwin hade en övertygelse om att slaveri var förkastligt som drivkraft för sina arbeten. Inte illa! Ska nog lyssna igen någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0