Fel och fylla

Beskedet på Konsums dörrar var lugnande. Erbjudandet i reklambladet om att man sålde kokt julskinka var felaktigt och hade av misstag publicerats för tidigt. Puh! Det är ju ändå fem veckor kvar. Däremot verkade ICA:s annonsering om bakdagar stämma, men jag såg inga rumpor till salu.

Det är orättvist. Jag känner mig dagen efter och det enda jag drack igår kväll var två flaskor julmust. Vi hade årets kommunala julfest och jag skulle köra hem en sånganläggning efteråt, så nykterhet var ett måste.
Dessutom spelade jag och kompisen i caféet från strax före 2100 till strax efter 2400 i stort sett non stop. Men vi sjöng knappast alls, så halsen är OK. Vi körde vårt live-karaoke-koncept, dvs ha med en extra mikrofon till folk som vill sjunga, och en bunt sångböcker de kan välja låtar ur. Vet ni att "Suspisciuos Mind" inte finns med i någon av de vanliga sångböckerna (Vispop, Hit 60/70/80 osv)? Verkar misstänkt. (Haha)
Men ursäkta. Ibland tror man sig flyttad till ett högstadiedisco anno mitten av 1970-talet. Folk ska för det första komma sent. Matserveringen försköts närmare en halvtimme eftersom ungefär hälften inte kommit när det var meningen att den skulle börja. (Kalla köttbullar är ingen hit även om de rullats för hand.) Sedan springer folk ut och in hela tiden (numera för att man inte får röka inomhus tack och lov). Och när tjejer ska gå på toaletten gör det alltid det i grupp. Och ljudanläggningen bandet hade med sig var närmast av 70-talsstandard.
I fiket hade vi det jätteroligt, och stundtals fullpackar, på flera sätt. Vi fick flera helt superba sånginsatser, som en tjusig duett på "Julen är här", en finstämd Titanicsignatur och en rykande "Johnny B Goode" som avslutning, bara för att nämna något. Och jag har inget emot att det här och där missas en ton, men när man är så full så man inte kan läsa texten man har framför sig kanske man ska stanna på sin stol istället för att ställa sig på scen.
Men det är klart. Det var många förfester i Mellerud igår eftermiddag, och eftersom festen slutade vid midnatt säkert också många efterfester. Själv var jag helt utpumpad när jag kom hem 24.30. Hur orkar dom? Eller är det jag som blivit gammal och gaggig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0