Ryanair lurar resenärer

En Trollhättenattklubb affischerar i Mellerud om ett disco i helgen som innehåller bland annat dildoregn och underklädesshow. Sedan utlovar de fiskdamm också. Undrar vad man får i den. Torsk?

Ryanair fortsätter att lura sina kunder. För att kunna sänka biljettpriserna tar de bort möjligheten att checka in på flygplatsen. Nu måste man checka in på nätet minst 4 timmar före avgång.
Men 1: Det kostar 5 Euro i varje riktning att checka in på nätet. Dvs man höjer biljettpriset för en tur- och returresa med drygt 100 kr! Det blir som charterbolagen höll på. Billig resa, men en massa obligatoriska avgifter. Helt klart ett fall för marknadsdomstolen.
Men 2: Man måste själv skriva ut sitt boardingkort, vilket innebär att man på resmålet måste ha tillgång till Internetuppkopplad dator med skrivare. Men det finns väl Internetcaféer på de flesta resmål. För om man låter Ryanair skriva ut boardingkortet på flygplatsen kostar det 40 Euro.
Mitt beslut att inte flyga med Ryanair står fastare än någonsin.

Hade en höjdarkväll igår. Fyra auditions med sammanlagt sex tjejer. Och alla sjöng bra. Blir tufft att välja ut vilka som ska få vara med på Kanalyreidolen. Speciellt roligt är det när tjejer som har varit på audition tidigare år kommer tillbaka och visar hur mycket de har utvecklat sin sång.
Dessutom får jag lära mig en massa nya låtar. Igår spelade (och hörde) jag för första gången en härlig låt ur Pocahontas, och för att förbereda mig inför söndagen auditions spelade jag igenom en sång från "Den lilla sjöjungfrun".

Tittar ut. Det regnar. Tur att det finns paraplyer. Och bästa tipset för att skydda glasögonen är en storskärmad keps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0