Tacksamt

Att dela ut gratis tårtbitar med tillhörande festis är ett mycket tacksamt jobb. Jag vet inte hur många som tackade och hur många som verkade uppriktigt överraskade över att de inte behövde betala. Vi fick dock en massa över, men ett par kartongen gick med bil ner till ett av våra äldreboenden, och de som tittar in på Medborgarkontoret idag kan säkert få en i alla bemärkelser god överraskning.
Blev så inspirerad av all denna tacksamhet och generositet att jag bjöd frun på söndagsmiddag på Thai. Bjöd och bjöd förresten. Vi har gemensamt bankkonto, så det kan diskuteras vem som bjöd vem.

Såg konserten med Theresa Andersson på TV2. Ska bli en upplevelse att ha henne i Mellerud i sommar. fantastiskt att en enda artist på scenen kan låta så mycket, men så hade hon en massa pedaler till sitt förfogande. Kanske ett tips för de dansband som åker runt med förinspelade bakgrunder. Bygg upp ljudmattorna på scen inför publiken istället.
Sedan har jag alltid varit svag för barfotatjejer på scen. Ända sedan Sandie Shaw en gång i forntiden sjöng Puppet on a String i Eurovisionsschlagern. Hon berättade att hon var närsynt och gick barfota för att inte snubbla på sladdar på scenen. TA påminde om en kyrkorganist i sitt fotarbete.

Blev än mer fruktat villrådig av dagens DN. Myndigheterna förklarar att man visst inte blir fet av att äta frukt. I själva verket borde vi, enligt dem, äta mer frukt och grönt, ett halvt kilo per person och dag är riktvärdet. (Men då får jag minska kraftigt om jag ska ner till det.)
Å andra sidan. Debattartikeln handlade mest om att myndigheterna tiger om riskerna med frukt. Så det blir mer di Leva och Wiehe att gnola på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0