Fruktad nyhet

Börja förbereda er redan nu. 23 maj är världssköldpaddsdagen. Det är sant, jag lovar!

Ett nytt bevis på världens upp-och-ner-vändhet levereras av resesektionen i Dagens Nyheter. En engelsk restaurang har vunnit VM i kaffe. Världens bästa kaffe serveras i London. Eftersom jag aldrig dricker kaffe bryr jag mig dock inte om att anteckna adressen till denna sensation.

Däremot förfäras jag av artikeln på DN Debatt som framkastar teorin att det är frukt som gör dig fet. Fruktsockret ska ha en tendens att sätta sig runt midjan och bidrar dessutom till att vi lättare utvecklar diabetes. Så alla vi som bytt ut ostmackan vid förmiddagsrasten mot en frukt, och därmed känt oss sunda och kolesteroldämpade har alltså blivit lurade? Och vad ska göra med alla de kilon frukt vi släpade hem i fredags?
Sjunger som Di Leva: "Vem ska man tro på?" Eller Hoola: "Vem i hela världen kan man lita på?"

Jättebild på DNs sportsida från tisdagens landskamp på Rådavallen. Men artikeln handlar om att svenska pojklandslagen försöker spela spanskt, inte om hur duktig speakern var. DN kanske bara tittade, öronen hade de nog lämnat hemma.

Konstaterade igår att det är mycket lättare att klippa gräset som sticker upp i mossan om man höjer klipphöjden ett snäpp. Så länge det inte ska spelas golf på tomten får gräset gärna vara några millimeter högre än det brukar. Råkade dock stöta till sladden från parabolen så för ett par minuter var vi utan TV-bild.

Idag ska jag ge mig in i en ny karriär: Tårtutdelare. Mellerud fyller 40 år som kommun (förra året var det 100 år som köping) och bjuder på 500 tårtbitar vid 13-tiden. Även utdelaren kanske kan få sig än, istället för att äta en fettbildande frukt.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för titten och tipsen, ska bli jättekul att åka till London! Min sambo är halvt engelsman och bott i London när han var liten, så nu ska han visa mig sitt London! :) Än en gång, tack för tipsen...

2009-05-03 @ 18:17:29
URL: http://systerulrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0