Sommarkränkt

Sommaren är nästan här och gräsmattan börjar fyllas av de där vackra blommorna som kommer fast man inte sått dem. "Små solar i gräset" som Carl-Anton sjäng för drygt 40 år sedan. Finns det något bättre än att sitta i solen med ett glas vin framför sig och var sin saftig entrecote på grillen? Det skulle vara efterrätten, grillad banan med choklad i.

Dementi till den som läst TTela på morgonen: Jag är INTE general för Kanalyran. Det är Nina Berg. Jag är mer hennes assistent med ansvar för vissa bitar.

Men jag måste säga att jag känner mig lite kränkt. Det ska nämligen vi svenskar göra så snart något går emot oss. Det är aldrig otur eller så, det är säkert någon som är ute för att jävlas. Läste i tidningen att de ska ha stor fest i närheten på nationaldagen, och Jessica ska sjunga på festen. (Fråga bara inte vilken Jessica, alla trogna bloggläsare vet.)  Och jag får inte gå. Bara för att jag inte har jobbat på det nyss nedlagda bruket, eller är gift med någon som har gjort det. Min fru har ju jobbat en bit därifrån i snart nio år. Räknas inte det? Hur skulle de kunnat arbeta på bruket om inte någon vänlig lärare tagit hand om barnen när de vuxna gick till jobbet. Och hur kan man ta hit Jessica till Mellerud utan att bjuda in den som troligen skrivit flest blogginlägg i kommunen där hennes namn nämnts. Det måste vara en medveten kränkning.

Något positivare:
Husorganet FRoots dök i brevlådan idag. Lästes medan jag avnjöt en öl i solen i väntan på att frun skulle dyka upp till grillningen. Och de hade med en artikel Jeana Leslie och Siodhan Miller, två unga skotskor jag och sonen såg i Cropredy i augusti. Helt suveräna. Deras skiva går fortfarande i Ipoden med jämna mellanrum. Sonen lyckades dessutom med konststycket att få umgås med ett gäng där en av dem ingick. Det är inte alla som får chansen att dricka öl med artisterna.
Lyssna själv på deras MySpace-sida.

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Du tror inte du skulle kunna ta dig in på festen i kraft av ditt yrke? Jag menar, en kultur-och fritidsutvecklare måste väl ha rätt att kolla upp hur folk utvecklar sin kultur på fritiden! Det skulle kunna bli en kul tur!

Ullabritt

2009-05-16 @ 18:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0