Skryt och stöddighet

Låt mig glömma Jantelagen för en stund och varit riktigt plågsamt skrytig. För det första måste jag konstatera vilket genomslag min blogg har. Ni må vara få läsare, men ordet sprids på något sätt. Eller vad sägs om detta: Drygt 53000 löpare var anmälda till Göteborgsvarvet (är inte deras varv nedlagda), cirka 41000 kom till start. Ungefär 12000 följde altså min apell och stannade hemma! Yes! Ordet betyder något.

Eller detta: Efter att alla låtar var genomsjungna kryssade jag i listan åtta som jag trodde skulle ha vinstchans (inklusive min favorit Estland). Hur gick det? Jo, mina låtar kom 1, 2, 3, 4, 5, 6 (och sedan tyvärr 17 och 19, men man kan ju inte alltid ha rätt).  Så ett råd till Christer Björkman. Skit i jury och krånglig telefonröstning nästa år, så ska jag välja ut den låt som har chans. Eller också kan jag välja ut åtta bidrag som svenska folket kan rösta mellan. Fair?
Om jag nu inte ska skicka in några bidrag för att vi hur det ska låta. Om finalen är i Oslo kan man ju under repetitionsveckan spara in hotellkostnaden och dagpendla.

Vi ska nog inte klaga på öststaternas kompisröstning. I stort sett alla Sveriges poäng kom från nordiska, eller nästannordiska, länder. Och vad sägs om Andorra. Drygt hälften av Spaniens 23 poäng kom från Andorras 12-poängare. Då, efter 14 länder hade Spanien fortfarande noll. Jag är bara fundersam över vilken spansk låt Andorra hörde. För det enda som skulle kunna förmå något land att ge 12 till Spaniens usla insats skulle väl vara ett överhängande invasionshot eller något ditåt.
Och vart tog Monaco och Luxemburg vägen? Små länder med mycket stolta Eurovisiontraditioner. Nu var de inte ens med.

Nu ska jag skriva och ha auditions hela dagen. Ha det bra. Bara ett råd i all vänskaplighet: Undvik Gardemoen idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0