Round up on Sunday

Såg en liten del av Babben & Co igår. Kom på att Tomas Ledin har taskig tidsuppfattning. Han sjöng en låt som heter "500 dagar om året". Temat känns igen från Beatles gama "Eight Days a Week", men Beatles-låten kändes mindre pretentiös.

Vill ni ha ett prov på kunglig humor? Eller om det kungliga vänners humor. Prins Carl Philip, som för övrigt fyller 30 år endera dagen, kallas CP av sina vänner. Hans far kanske önskar att hans första namn hade stavats med K istället.

Ibland upphör man helt att förvånas. Vem hade inte väntat sig att de statliga kulturinstitutioner som i kulturutredning föreslår nedläggning för inte skulle tycka att förslaget är dåligt? Eller att de kommuner och regioner som idag har svårt att hänga med på vilken av de cirka 20 statliga institutionerna man ska vända sig till i en viss fråga tycker att det är bra att man sorterar in dem i tre huvudorgansiationer?

Jag gillar inte låten "La Voix" speciellt mycket. Den är väl OK, men ... Däremot gillar jag Malena Ernman. Morgonens intervju i SvD förstärker denna känsla. Det verkar vara en dam med båda fötterna på jorden och en härlig distans till sin stjärnstatus. Lycka till i Moskva.

Själv sitter jag just och tittar igenom hela den Still No Bagpipes-konsert vi igår la ut delar av på YouTube. Oj vad orepeterade vi var. Men det svänger, och spelglädjen lyser igenom. Det kanske är för att vi spelar ihop så sällan som varje spelning blir extra glädjefylld. För många, många år sedan anklagade en f d medmusikant mig för att bara satsa ett år på varje band. Om jag bara fick tag på hans adress skulle jag skicka honom en DVD med den grupp som nu är inne på sitt sjuttonde år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0