EU-test

Låt oss börja med en liten test inför EU-valet nästa söndag (som alla borde rösta i). Vilket parti tycker följande?
* EU:s jordbruksstöd bör succesivt avskaffas.
* Man ska kunna stängas av från Internet, men först efter rättslig prövning.
* Det ska få finnas polissamarbete över gränserna för att stoppa grov brottslighet.
* Sverige ska minska utsläpp av växthusgaser med minst 40 % till år 2020.
* Man ska kunna söka vård inom hela EU.
* EU ska kunna fatta beslut om hur innehållsförteckningen ska se ut på svenska livsmedel.
Facit nedan.

Otack är världens lön. Här gör man sig besvär med att tvätta bilen ren från allt pollen och skräp som samlats på den. Och så är man så hygglig så man låter den stå ut och må skönt i solen en stund medan man klipper gräsmatten. Och vad är tacken? Jo bilen är täckt av pollen igen. Säg bara inte att jag inte försökte.

Det var dåligt utbud på TV igårkväll så jag satte i en DVD med Martin Simpson istället. En mycket enkel sak där Martin spelar ett antal låtar rakt upp och ner, och mellan dem intervjuas om sin bakgrund, sina inspirationskällor och sit gitarrspel. Som vanligt, det enkla är det bra. Blev så inspirerad så jag spelade gitarr en hel timme efter att videon var slut. Men på något sätt verkar jag inte ha samma lätthet i anslaget som Martin. Får väl öva lite mer.

Lyssna själva när han sjunger en hyllning till sin far, med lite instrumentalt som bonus på slutet. Om jag övar kanske jag också får stå på Royal Albert Halls scen. Och när ni har lyssnat så gå med i kampanjen för att få Martin till Sverige. Han har aldrig spelat här vad jag vet.




Javisst ja. Vilket var partiet? Både Moderaterna och Socialdemokraterna tycker så här. Bara att välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0