Morgon igen

Tillbaka till morgonrutinerna, dvs blogg, efter Telias oförmåga att tillhandahålla bredband igår förmiddag.

Ett tips inför nästa år. Åk på konstrunda och våga erkänna för konstnärerna att ni inte vet något. De tar det som en utmaning. Själv lärde jag mig skilja på akryl- och oljemålning, och fick en liten föreläsning i konsten att göra olika etsningar. Mycket trevligt och lärorikt. Undra vad jag ska skylla på nästa år för att få mitt minne uppfriskat.
Sedan kan man undra över vilka som sysslar med konst just nu. Jag besökte sex av de mellerudskonstnärer som ställde ut. Samtliga sex (och den sjunde) är kvinnor. Var är männen? Kan man få Gudrun Schymann med sig på kampen för att även män ska få utöva konst i Mellerud?

Såg första avsnittet av den engelska Wallander igårkväll. Ruggigt bra. Kenneth Branagh slår nästan Lassgård i sin rolltolkning, även om drickandet var lite nedtonat. Men det känns märkligt att höra folk på Österlen tala engelska, och både person- och ortnamn låter märkliga när de uttalas på engelskt sätt. Vad sägs om Najbörg till exempel?

Dags för dusch och jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0