Himmelfärdsmusik

Vad sägs om lite Mozxart på ukulele, och en läcker videopresentation? Tyvärr kan den inte inbäddas, men klicka på länken:
Mozart

Och ibland undrar man (mer om det i blogginlägget). Men när jag öppnade You-tube föreslog den att följande klip kunde vara något för mig. (Kan det vara att jag i tisdags lyssnade på en Britney Sppearslåt som en av mina Kanalyreidolskandidater vill sjunga?) Återigen: Klicka på länken: Toxic

Och ta er nu tid, det tar sju och en halv minut, att njuta av en av musikhistoriens mäktigaste antikrigssånger, Eric Bogles "The Band Played Waltzing Matilda" med en mäktigt bildspel (men jag misstänker att stridsvagnarna är av senare datum). Presentationen är uppenbart gjord av en kanadick, men sången handlar om australiensare i första väldskriget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0