Abstinensbot

Tack kvällspressen för att ni så effektivt botade med tidningsabstinens igår. Alla tre (Exp, AB och GP) fanns på plats och erbjöd sina tjänster. Nej, jag köpte ingen av dem. Istället tog jag en titt på löpsedlar och förstasidor och helt plötsligt var inte behovet av en tidning i händerna så stort. Nyhetsutbudet bestod i princip av detta:
* En Robinsondeltagare hade någon gång (oklart när ) skjut ihjäl sitt ex's minigris.
* En f d Robinsondeltagare ska äntligen gifta sig. (Men för att ta del av detta scoop behövde man dessutom köpa bilagan. Gåta: Vad är det för skillnad på en skvallerveckotidning och kvällstidningarnas fredagsbilagor? Sorry. Kuggfråga. Skulle möjligen vara priset.)
* GP lovade att skvallra om hur mycket grannen fick för sin bostadsrätt i Göteborg. Visste inte ens att mina grannar hade sådana.
* En pappa hade försökt elda upp sina barn
* 52 sidor om fotboll utlovades i en av tidningarna. Ska man läsa alla de sidorna hinner man ju knappast titta på fotboll.
Jag undrar vad jag ska göra med pengarna jag sparade på att inte köpa. En glass kanske?

Istället för att läsa tidningar vi fick vi en fin Göteborgsutflykt, där vi firade sonens körkort, handlade på diverse ställen och år gott på Jensens Böfhus. 219 kr för en trerätters meny med en riklig räkcocktail, möra, fina kycklingbitar på spett och en, för bantare, syndigt stor banana split är inte så farligt.

Idag väntar, om jag inte hittar någon väg runt det, vårens första gräsklippning. Men man kan ju se det som gratismotion.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0