Kändisspotting

Vi var och småhandlade igår. Ofrivilligt (???) drogs min blick till en rubrik på en av kvällstidningarnas söndagsbilagor. En kändis berättade hur hon håller sin kärlek levande och bevarar den. Eftersom hon enligt min begränsade kunskap i ämnet redan har hunnit med flera olika karlar bestämde jag mig för att inte ta del av hennes råd i frågan. Man kan väl knappast vara expert om man inte lyckas hålla lågan i liv mer än ett fåtal år.
Men jag kanske har missuppfattat det hela kom jag på senare. Det kanske är det som är tricket för henne. Hon håller sin kärlekslåga vid liv genom att ständigt flytta över den på nya partners, ungefär som man ständigt lägger nya vedträd på elden. Men den kärleken är nog inte den jag söker.

Konstaterade också att någon på Konsum varit elak mot revbensspjällen, och ordentligt elak också. Vid ingången stod en skylt om att de säljer "knäckta revben".

Lite efterdyningar efter lördagen:
Vi såg Per Gessle i Halmstad. (Kanske inte helt oväntat.) Han stod och lastade sin fräcka sportbil på parkeringen utanför restaurangen medan vi ställde in ljudet. Vi hyllade (retades med) honom genom att spela en improviserad, kraftigt nedsaktad, version av "Tuffa tider", i sättning för gitarr och fiol, men antingen hörde han oss inte eler också brydde han sig inte. (Man får nog inga STIM-pengar för det som spelas på en soundcheck.)

Förresten har jag en vana jag inte har berättat om. Jag studerar registreringsskyltar. Det har blivit nästan en mani. Målet är att hitta roliga skyltar, gärna där registreringsskyltens budskap blir roligt i förhållande till den bil den sitter på. Tänk t e x en blå eller röd bil med bokstäverna GUL, så fattar ni.
En av de roligaste hittills är den gamla VW Passat som kör omkring med registreringsbokstäverna BMW.
I Halmstad fick jag två bidrag, som jag faktiskt fotade. En äldre, hårt sliten bil med skylten GOD, och så en Mercedes, som tydligen tilhörde ägaren till den närbelägna Gocartbanan. en hur tänker man egentligen när man beställer en egen skylt och på egen begäran kör omkring en stor flott Mercedes med skylten "GOKART1"?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0