Söndag igen

Söndagsmorgonen är här. Inget spår av gårdagens låtar i huvudet. Däremot gör sig "Sally Wheatley" påmind i ett kör. Fattar inte varför. Har inte lyssnat på den på evigheter. Men det kanske är för att sonen, vid sitt korta hembesök, nämnde att han hört den på en pub i Göteborg en tisdag för inte så länge sedan. Vi är Bob Fox-fans båda två.

Har just löst stora delar av SvD:s Profilenkryss. Lärde mig en massa om Alf Robertsson på köpet. Får tydligen omvärdera honom. Har aldrig brytt mig speciellt mycket, avskräckt av några av hans tidiga svensktopplåtar. Men det jag fick fram vid krysslösandet låter spännande.
Som vanligt lämnade jag över krysset till hustrun för att hon skulle fylla i resterande. Hur svårt kan det va? Jag har ju redan löst cirka 85 %.

Måste ägna en del av dagen till att sortera noter. Hittade en hel hög i en bokhylla igår. kanske kan passa på att spela lite samtidigt. Gäller att hålla valkarna på vänsterhandsfingrarna igång. Spelningar/övningar på gång i veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0