Mässfall

Beklagar all den besvikelse och allt det obehag gårdagens uteblivna blogg orsakat läsekretsen. Min fru har fått klagomål per telefon angående saken. Jag har dock fått mitt straff. Kom hem från jobbet igår och fann brevlådan tom. Inte ens ett enda litet reklamblad. Har världen övergivit oss?
Måste dock hitta en bra ursäkt, och det närmaste jag kommer är att jag kom hem sent i torsdags, efter en som vanligt mycket trevlig kväll med Dalslands Spelmansförbund (mer dalsländsk spelmansmusik åt folket) och hade sedan en natt där hostan väckte mig ett antal gånger. Försökte säga till den att lägga sig i ett av gästrummen, men det lydde inte.

Nåväl. Vi hade spelning igårkväll också. Var där vid 18 och satte upp anläggningen, sedan blev det inte spela förrän vid 21-tiden, och då bara cirka 40 minuter eftersom stället tydligen stängde 21.30. Som Jacksom Browne sjunger i "The Loadout" från turnéskivan "Runing on empty": "The only time that seems to short is the time we get to play". (Jag lägger en separat länk till den, en av de bästa låtarna någonsin.)

I torsdag förresten köpte jag med mig en flaska mineralvatten för att dämpa hostattackarna under spelandet. Skulle jag inte gjort. Första klunken satte jag i halsen.

Kom på ett trick för lata. Om du vill ha reda på hur din släkt ser ut och varifrån du egentligen kommer, men är för lat för att släktforska så är det bara att förlova sig med en prinsessa. Då gör andra hela jobbet åt dig. Undrar vad som hade hänt om de hade hittat ett par massmördare och en smuggelliga bland herr Westlings förfäder?
Drar mig till minnes ett vanvördigt plakat som censurerades av SSU inför en 1:a majdemonstration i Haninge för en väldig massa år sedan. "Bevara monarkin, doppa Victoria i formalin."

Hade jag skrivit igår hade jag tagit upp vikten av låtcensur i radion. Hur länge ska egentligen lokalradion få fortsätta att spela den där låten med sångaren som längtar efter gruppsex. Låt vara att han bara vill ha en trekant. Vad hade hänt om han önskat "Surround love" istället för bara "Love in stereo"?

Nu går ni till nästa inlägg och lyssnar på Jacksom Browne i en liveinspelning från BBC 1978,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0