Linda Bengtzing och gitarrfestival

Jag är ingen större fan av Linda Bengtzing, men hennes låt "Hur svårt kan det va" är användbar i många sammanhang. Nu senast kan den tillägnas Wanja Lundby Wedin och hennes styrelsekamrater som varit med om att fatta beslut om skyhöga pensionsförmåner utan att fatta det. Fattar ni? Det gjorde inte dom.
Man kan skriva mycket elakt om detta, men jag avstår. Det är bara att läsa den ordinarie nyhetsrapporteringen. Hade det inte varit mina pensionspengar (och dina) de leker med hade jag skrattat.

Hade en intensiv arbetsdag igår, hamnade på cirka 12 timmar, men vad gör man inte när det är roligt. Och att hålla presskonferens för att presentera en gitarrfestival med ett antal världsnamn på sin hemort är bland det roligaste som finns.
Manchester United kallar sin hemmaarena Old Trafford för "The Theatre of Dreams". Den benämningen passar också på Kulturbruket på Dal. Dels är det en dröm att få spela där, och får man göra det för fullsatta hus som vi gjorde för nästan ett år sedan är det bland det häftigaste man kan få uppleva, dels har jag haft turen att få se en rad av mina favoritartister där de senaste åren. Sug på den här karamellen. Fairport Convention har de senaste 19 åren gjort totalt 3 konserter i Sverige, 2 av dem i Kulturbruket.
Gitarrfestivalen kan ni läsa mer om på Melleruds kommuns hemsida. Observera datum för biljettsläpp. Häng på. Det blir utsålt.

Kommentarer
Postat av: ullabritt

Kulturbruket har verkligen placerat Mellerud på kartan! Fairport, Ale möllers olika konstellationer, Majornas tredje rote och, inte minst, Bob Fox har gjort samhäller känt långt utanför kommungränserna. Tack vare Bob, som fick mig att bli djupt förälskad i engelsk folkmusik, har jag fått flera nya vänner i England, så jag känner att jag har en del övrigt att tacka detta Kulturbruk för också, förutom muskiupplevelserna i sig.

Jag har också spelat där för fullt hus ett par gånger, visserligen som en av många i orkestern, men ändå, håller med om att det är en mäktig känsla.

Ullabritt

2009-03-24 @ 07:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0