Förkylningsminne

Hur mår din förkylning? Tack bara bra.
Och själv då? Inte fullt så bra.
Undra om jag ska gå på konsert idag eller inte. Chansen att se Staffan Scheja på hemmaplan kommer nog inte tillbaka, och programmet verkar spännande. Men risken att jag hostar sönder upplevelsen för någon bänkgranne är överhängande.

Minns en kväll för länge sedan. Jag och sonen hade ankommit till London samma dag, efter avfärd hemifrån klockan fyra på morgonen (vilket är tre engelsk tid). När vi bokade biljetterna hade sonen sagt att visst, han kunde följa med på Haydn. De hade hört en snutt i skolan och det lät bra. Han hade inte räknat med en konsert (tre satser), en ouvertyr och två kompletta symfonier (fyra satser vardera). Och jag hade elakartad hosta.
Så de runt omkring oss fick stå ut med en vuxen man som hostade titt och tätt (även om jag försökte dölja det så mycket som möjligt och hosta ut rejält i varje liten paus) samt en 12-13-åring som vid varje lämpligt tillfälle (dvs varje paus mellan två satser) försökte övertyga sin hostande pappa om att det var slut och dags att gå hem.
Jag led med dem, men mitt Haydnintresse hade överhanden. Vi stannade konserten ut.

Ska fundera på hur det blir ivkäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0