Världsrekord

Yes! För en gångs skull har "the card stacked in my favour" (frasen hämtad från Anthony John Clarkes underbara Irish Eyes). Jag ska bli världsrekordhållare om två veckor. Det ni! Världsrekord! Inte kämpa mig till någon medioker tid i Göteborgsvarvet.
Och vad ska jag bli världsrekordhållare i? undrar ni nog. Och snälla ni undra det, annars kan jag inte svara.
Jo, i ukulelespelning! Lördag 20 juni kl 1500 på Devonshire Square i London (tror jag det var) är målet att samla 1000 ukulelespelare som tillsammans ska spela Sloop John B (men jag tar nog Jag hade en gång en båt). Det är en del av en ukulelefestival i storstaden den dagen.
Och vad ska medföljarna, frun och barnbarnen, göra? Tja, de kan väl stå där och beundra mig när jag blir den första Mellerudsbon jag känner som slår världsrekord, och givetvis fota det för hemsidan.
Någon mer som är i London den dagen och vill delta?

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Tyvärr. Visserligen är jag i England den 20 juni, men alltför långt från London för att hinna dit och sätta världsrekord, även om jag nog skulle kunna klämma fram Sloop John B ur min ukulele. Får kolla din hemsida senare.

Lycka till, i alla fall!

Ha det gott.

Ullabritt

2009-06-05 @ 21:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0