Nästan hjältar

Jag undrar vad Aftonbladet vet som vi andra inte vet. Expressen och GTs löpsedlar förkunnade att Micheal Jackson är död, medan AB påstod att han är "mystiskt död". Låter spännande.
Men jag tycker synd om alla som köpt biljetter till hans konserter i London. De kanske får tillbaka biljettpengarna, men knappast eventuella utlägg för flygresor. Men London kan ju vara trevligt även utan MJ.

Offrade första halvlek av Sverige-England för middagens och husfridens skull. Medan grillen tog fart hann jag se de första minuterna. Ett tips till svenska landslag, oavsett ålder: Släpp inte in mål under första matchminuten. Det är möjligtvis i basket det kan accepteras, men absolut inte i fotboll. Det blir så jobbig fortsättning om man gör detta.
Obs! Detta skrev jag när jag slog mig ner för att se halvlek nummer två. Det som hände sedan var sånt man läser om i sagor. Vilken upphämtning! Vilket spel! Var det verkligen svenska spelare i de där gulblå dresserna? Synd bara att de inte fick dit pricken över i:et, en seger på straffar. Men tala om att falla med äran i behåll. Och heja England i finalen!

Sedan måste jag säga att grillribs mer känns som tjocka stekfläskskivor än något som har med revbensspjäll att göra. Tur att jag bara köpte en förpackning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0