Smågnäll

Mitt förhållande till Sudokos är komplicerat. Misslyckas jag blir jag sur, är de för lätta känner jag mig lurad. Gårdagens i Ttela var alldeles lagom, dagens var på gränsen till det senare.

Varför kan de inte inte ha magnetremsavkännaren i kortläsarna åt samma håll? Det borde väl finnas någon standard? Igår svor jag nästan högt efter att fyra gånger ha försökt ta mig in på ett ställe skyddat med kort och kod. Jag drog kortet och slog koden, men inget hände. Försökte t o m med en annan kod. Inget hände. Så studerade jag avläsaren mer noggrant, vände magnetkoden till vänster och vips! Jag kom in.
Kan de inte ha en liten pil på avläsaren som visar detta? Som den där lilla pilen bredvid bensinmätaren på bilen som visar på vilken sida tanklocket sitter. (Det tog många år innan jag kom på det.)

Och varför ska pundet stå i sitt högsta läge under hela våren just idag när jag ska växla in det vi behöver till midsommarens Londontrip?

Coop Forum annonserar om plasttofflor. Man får enligt annonsen två för 99 kr. Annars kostar de tydligen 79 kr/st (i alla fall enligt annonsen). Men vem köper tofflor styckvis? Jag brukar i alla fall köpa ett helt par varje gång.

Men jag kan avsluta med ett trösterikt citat jag fick via mail för några dar sedan: "When it comes to chocolate, resistance is futile." Och snäll som jag är kommer här en svensk tolkning: "Motstånd är meningslöst när det gäller choklad."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0