Övningsläger

Jag har påbörjat förberedelserna för min halvtimme på Warwick Folk Festival. Har ju bara drygt 1,5 månad på mig, och måste kunna alt utantill och ha en väl avvägd repertoar, plus lite extramaterial i bagaget. Måste också lära mig någon polska på gitarr. Usch det börjar bli stressigt.

Kvart över fem hade några av gästerna till gårdagens middag änu inte kommit. Vår teori om att de skulle se klart hur Söderling fick stryk av Federer först hade redan spruckit. Jag slog en signal. Det var vi som skrivit fel datum på inbjudningen. Men de kom ändå, och lite försenade kunde vi avnjuta en härlig trerätters söndagsmiddag, med en av våra få återstående flaskor engelskt vin till förrätten. Det engelska temat höll i sig även vid varmrätten, med i och för sig australiensiskt vin, men inköpt på Heathrow.

Det bästa med gäster är att man får så städat och fint. Att laga maten tog dryga timmen, att städa huset cirka tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0