Övervikt och firande

Idag rapporterar tidningarna om att även måttlig övervikt ger kraftigt ökad risk för artros i knäna. Och de skriver de NU, efter att jag har ätit gott och mycket i över 20 år. Inte undra på att man får ont i knäna. Jag skyller detta helt på massmedia.

Jag brottas med ett moraliskt problem. Ska man uppvakta folk som inte uppvaktade en själv när man själv hade högtidsdag, eller ska man vara långsint och låta bli. Det är klart att man skulle kunna ge dem riktigt dåligt samvete om man slog till med något stort, eller också minns de inte att de glömde bort ens egen bemärkelsedag och bara tar presenten för given.

Är det inte lite lustigt förresten att Sweden Rock Festival äger rum i en ort som heter Norje? Vi åkte igenom där i höstas när vi var på kort Blekingeturné (två spelningar samma dag). En annan lustighet i sammanhanget är att en av de närbelägna pensionärsföreningarna finansierar en stor del av sin verksamhet genom att sälja korv på hårdrocksfestivalen. Men det är klart, en del av musikhjältarna har snart nått sama ålder som korvförsäljarna.

Konstaterar att rapporteringen om SAABs framtid skiljer mellan TTela och Stockholmstidningarna. I den västliga pressen (och radion) ges SAABs rekonstruktion goda möjligheter, som inte påverkas av GM-konkursen. I den östliga beskrivs SAAB som en av GMs "sjuka delar", vars framtidsutsikter är mycket tveksamma.

Så får man på andrahandsmarknaden betala 6 000 kr för en biljett till Sverige-Danmark. Att se den på TV är gratis. Och då får man närbilder på spelarna, repriser på allt av vikt och sakkunniga kommentarer på köpet. Och vill man dricka en öl till så blir det billigare i soffan än på stadion. Undrar vad jag ska göra för alla pengarna jag sparar på detta sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0