Misstag

Jag har det bekräftat att jag inte var den första som igår tittade på tidningarnas förstasidesrubriker och tänkte: Va, ska Kinderägg köpa SAAB? Men det vore väl logiskt. Kinderägg sysslar ju med överraskningar, och de säljer choklad med leksaker i. För många är ju bilen en leksak och man kunde väl skicka med lite choklad som inköpspremie. Sedan kan man ju alltid fundera över hur det ska gå när ett företag som tillverkar 20 bilar om året ska ta över ett som tillverkar några hundra om dagen. Lite som om en elevrådsordförande plötsligt skulle bli statsminister.

Vi skulle äta Tortillas med köttfärs och tillbehör igår, och jag gillar att göra en blandning av stekt lök och stekta konserverade champinjoner att lägga i. Öppnade en burk och skulle just låta innehållet ansluta sig till löken i stekpannan när jag upptäckte att jag öppnat en sparrisburk istället. Så det blir omelett med sparrisstuvning någon gång idag, och det är ju också gott.

> 40 mm regn igår och i natt. Kommer att bli en blöt brännbollsturnering idag, och då syftar jag inte på drycken som en del brukar ha med sig till brännbollsturneringar för vuxna.

Förresten är jag "Veckans bloggare" i Mellerud nästa vecka. Det innebär att jag i kommunbloggen kommer att skriva lite om vad jag sysslar med i arbetet. Första inlägget, en presentation, skrev jag redan igår. Kolla på kommunens hemsida, www.mellerud.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0