Jubileum och paus

Detta är faktiskt mitt blogginlägg nr 300. Jag är lite smått imponerad själv faktiskt. Jag brukar inte vara särskilt uthållig när det gäller sånt här. Men åldern kanske påverkar en mer än man tror ...

Ytterligare ett citat ur mailet med livsvisdom som jag citerade igår: "Make peace with your past, so it won't screw up your present." Smaka på det. Tänk om man kunde leva upp till det, att alltid se nuet och framtiden och inte gräma sig över gamla oförätter och missade chanser. Ibland är det kanske t o m bra att man inte alltid fick som man ville, eller att alla drömmar inte slog in.
Och vad sägs om följande visdomsord ur samma mail: "Don't compare your life to others. You have no idea what their journey is all about." Vi tror så mycket om andra och deras liv, och vi har alltid lite "gräset är nog grönare på andra sidan staketet" i oss. Som det där med städning, som jag nämnt förrut. Eftersom vi alla städar innan vi tar hem gäster tror vi att alla andra har så välstädat, inte som det kaos vi själva lever i. Och vi vet ju inte vilka försakelser de gör, eler vilka gräl som ligger bakom, den där nya bilen vi också skulle vilja ha, eller Thailandsresan. Det som gör oss missnöjda är oftast inte vår egen situation, utan jämförelsen med hur vi tror att andra har det.

Idag ska jag bara upp på jobbet någon timme för att städa lite och koda bort telefon och e-post. Sedan bär det av söderut, med första mellanlandning för lunch i Överby och upphämtning av barnbarn. Sedan är det Landvetter för vidare befordran till London. Fem heldagar i staden med en 5- och en 7-åring. Lär inte bli 22 ölsorter och ett stort antal pubar denna gång, inte heller musikaler eller folkmusikklubbar. Men det ska bli kul att se London med barns ögon, och låta besöket styras av vad som kan vara roligt för dem.
Jag kommer inte heller att jaga Internetcaféer, så inlägg nummer 301 får vänta tills vi är tillbaka i Sverige 24 juni. Ha en bra midsommar.

Kommentarer
Postat av: Ullabritt

Sh-t också, här hade jag en chans att knappa in på dina blogginlägg, och så ska jag åka till England samma vecka, utan dator! Typiskt!

Nåväl, grattis till det 300:ade!

Oroa dig inte för veckan med barnbarnen. Med två killar i den åldern kommer du att ha gått ner flera kilo innan du är hemma igen. Jag tror det kallas terrorbantning...

(Jag säger inte att du bör gå ner i vikt, men jag läser din blogg varje dag, och därmed alla antydningar i den vägen.)

Hoppas du får en fin vecka.

Ullabritt

2009-06-18 @ 20:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0