Datakrångel

Nej det var inte datorn som krånglade, det var jag som klantade mig. 15 minuters arbete med att transponera Madonnas Cherish från D-dur till C#-dur, parallellt som jag placerade ackorden på rätt ställe och analyserade skivversionen kontra den karaokedemo som vi ska ha som grund för vårt komp till låten, försvann helt plötsligt när jag tryckte på fel knapp.
Lärdom: Spara flitigt när du arbetar med ett dokument. Men visst hade det varit skönare att skylla på datorn.

Nåja, drygt 20 minuter senare kunder jag skriva ut mästerverket, se slutet på gårdagens Monty Pythonavsnitt på TV4 Komedi coh sedan stoppa i Firewall i DVD:n. Återigen kunde vi konstatera hur bra de engelska Wallanderinspelningarna är. Rolf Lassgård är mycket bra som kommisarien, men Kenneth Branagh lyfter rollen ytterligare ett snäpp. Och när man väl vant sig vid utan som "Wålländö" och "Najböög" är det bara att njuta.

Och ute fortsätter Björn Skifsvädret. Ni minns väl "Det regnar, regnar".

Idag ska vi spika programmet till spelmansstämman i augusti. Ytterligare en anledning för musikintresserade att besöka Mellerud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0