Allsång

Lotta och Anders i all ära, men når de samma höjder som Glenn, jag och andra nådde igår på Älvans kvitterkväll i centrala Mellerud? Bara inledningen. när vi lyckadesköra ett antal allsånger som besökarna inte hade texten till. Hur skulle vi kunna veta att de bytt ut allsångshäftena, och att en del av de gamla sångerna då fallit bort? Och hur kom det sig att vi när vi planerade så väl lyckades pricka in just de sånger som fallit bort?
Nåja, det ordnade sig, och jag fick med mig samtliga besökare i min kampanj "Vägra Göteborgsvarvet". Ingen av dem tänkte någonsin anmäla sig, vilket är klokt med tanke på att nästan samtliga är pensionärer, och inte alltid så nyblivna sådana.

Grillningen har sedan några veckor flyttat över till baksidan. På våren grillar vi på framsidan av huset för att solen ska skina på oss och ge oss värme, på sommaren på baksidan för att undvika solen och få oss lite svalka, vilket är ganska svårt när man sitter alldeles intill en het grill.
Förrätten (en av årets första matjesillsburkar) ackompanjerades av en burk Carling, ett engelsk öl som är alldeles nytt för Systemet, men en gammal bekantskap för oss vana Englandsresenärer. Det är något så ovanligt som en engelsk lager, faktiskt den enda sådana man regelbundet hittar på engelska pubar. Flintasteken sköljde vi ner med ett rosévin.
Rosévin är för mig en typisk sommarupplevelse. Övriga delar av året föredrar jag rödvin, men till grillning går rosé, och vitt, alldeles utmärkt. Kan ha något att göra med att man serverar det väl kylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0