What a day!

Planen var enkel. Jag skule i tur och ordning:
1. Lämna frun på Landvetter.
2. Leverera lite frysta varor till sonen.
3. Gå på Liseberg och se Evert Taubes värld.
4. Äta lunch med sonen.
5. Köpa strängar och en bok med Taube-visor för pengar jag fick i födelsedagspresent.
6. Gå på IKEA i Bäckebol och köpa hyllor och badrumstillbehör.
7. Åka hem.
8. Betsa badrumsskået.
9. Ta det lugnt resten av kvällen.

Så här blev det:
1. Fungerade utmärkt, trots ösregnet på vägen ner och på Landvetter.
2. Helt OK.
3. Nu började det jävlas med mig.
Parkerade på Heden, tog en rask promenad till Liseberg. Betalade mina 80 kr i entré ca 1050. Hittade Evert Taubes Värld utan större bekymmer.
Problem 1: Det var stängt. En skylt förkunnade att de öppnade en timme efter att nöjesparken öppnat.
Lugnt. De borde ha öppnat 10.00, alltså öppning av ETV 1100.
1105: Inget tecken på att något skulle öppna.
Uppsökte informationen. Nej nöjesparken öppnade officiellt kl 1100. Javisst, vi hade släppts in innan. Nej, man kan inte få pengarna tillbaka om man inte har möjlighet att se det man kom för.
Lämnade Liseberg förgrymmad. Hade inte tid att vänta til 1200.
Låt mig räkna. 80 kr för max 20 minuter är 240 kr/timmen. Ruskigt dyrt och meningslöst Lisebergsbesök.

Nåja insåg att jag härmed skulle kunna uträtta punkt 5 före punkt 4.
Strängarna hittades utan problem.
Problem 2: Prishöjning. Elixirsträngar kostar numera 299 kr/set. Jag fick dem för 249 eftersom expediten angav det priset först. Han hade inte noterat prishöjningen. Shysst butik Musikbörsen. Ska besöka den fler gånger när jag är i Göteborg. Men ska kolla vad strängarna kostar i England nästa helg. Kan finnas pengar att tjäna.
Problem 3: Taubeboken fanns varken på Akademibokhandeln eller Bokia i Nordstan. Men OK. Dan Andersson-boken jag hitade stället var nästan finare. Inte riktigt Taubes (eller min) dag idag.

4. No problems. Vi avnjöt en utmärkt fläsknoisette med tillbehör i Nordstan.
6. (5 var ju redan fixad) Inga större problem. Hittade inte riktigt de servetter jag (läs frun) ville ha, och sonen hittade inte glasen han var ute efter. I övrigt var det största problemet regnet som strilade ner när vi packade in varorona i bilen.

7. 13 mil inga problem. Sista halvmilen jätteproblem. P g a en olycka satt jag fast i kö, alldeles stillastående, vid 50-skyltarna till Mellerud i över 30 minuter. Kunde gått hem och fikat under tiden. Och inte kom det något trafikmeddelande på radion heller.
8. Fixat.
9. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0