Prisfundering

Har långsamt börjat arbeta mig igenom tidningshögen som samlats under Englandsresan. Fem dagstidningar à sex dagar (låt vara att TTela och NWT inte kommer på söndagar) blir en rejäl bunt. Struntar i alla Sudokus och korsord, annars skulle det ta för lång tid.

Kan inte låta bli att undra över en del prisskillnader. Elexirsträngarna jag använder kostar numera 299 kr/set i Göteborg. På Denmark Street i London tog butikerna £14 (=ca 180 kr). Om jag köper 15 set har jag tjänat in flygresan + t-baneresan Heathrow-centrala London t o r.  Å andra sidan, 15 set till tre gitarrer räcker nästan två år (Elixirsträngarnas främsta egenskap är att de låter bra länge, en av gitarrerna var med på folkmusikklubbarna i London i mars och på Warwickfestivalen fyra månader senare utan strängbyte mellan), så det blir bara vartannat år jag kan göra den resan. men klart tänkvärt.
Ingen som vill köpa Elexirsträngar av mig? Om jag säljer dem vidare för 250 kr behöver jag bara 25 kunder för att bekosta resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0