Mer bär

Rensade en av tre svarta vinbärsbuskar igår. Efter nästan två timmars resning hade jag närmare 2,5 liter bär att frysa in. Så småningom ska de bli till härligt sylt, perfekt till fläskkött och köttfärsbiffar, mycket godare än lingondito. Jag ska äta långsamt och njuta, något jag tycker mig vara värd efter allt jobb. Bara två buskar kvar!

Har nu sett sex av åtta avsnitt av första serien i såpan Waterloo Road och börjar misstänka att Jan Björklund baserar sin skolpolitik på at ha sett just den serien. Har man någonsin sett stökigare elever? Och det är klart, med alla intriger och problem i lärarkåren på Waterloo Road så är det inte att undra på.

Kom på ett briljant sätt att hävda att jag har samarbetat med Richard Thompson. Övade sent igårkväll lite inför Warwickspelningen på lördag och testade att jag kom ihåg RT's underbart melankoliska "Waltzing's for dreamers", och helt plötsligt efter sista refrängen fann jag mig själv spelandes en liten instrumental vals jag själv knåpade ihop förra sommaren. Wow, vilken lycka, att kunna presentera ett nummer skrivet av Richard Thompson OCH Lars Nilsson! Helt tydligt att ett glas Chardonnay eller två utvecklar kreativiteten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0