Hur svårt kan det va?

Litet räkneexempel:
Om det krävs 6 liter täckfärg för att stryka badrummet två gånger, hur många liter grundfärg behövs det då för att lägga grunden?
Tja, inte en liter i alla fall. Och det var vad jag hade köpt. Så nu är halva badrummet grundmålat, och eftersom grundfärgen ska torka i närmare sex timmar innan den är övermålningsbar, och färgaffären inte öppnar förrän kl 0900, lär jag inte hinna med båda täckfärgsstrykningarna imorgon, vilket äv en förskjuter listmålningen. Men OK. Jag blir någ klar innan frun kommer hem från kursen.

Har nu sett två avsnitt av Waterloo Road, en engelsk såpa jag köpte den första serien av på DVD när vi var i England i juli. Den är lika häftig som ryktet säger. Första scenen i avsnitt ett visar hur rektorn blir galen och går upp på taket och börjar slänga dokument omkring sig, sedan tar det fart på allvar.
Så det blir en kort blogg. Nu ska jag se avsnitt 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0