Födelsedag

Undrar hur jag ska tolka signalen med två flaskor rakvatten i födelsedagspresent. Kan det vara så att min fru och min dotter menar allvar med att de inte gillar mitt specialimporterade engelska dito? Inser de inte hur exklusivt det är med specialimporterat rakvatten, speciellt sådant som inte finns till salu i Sverige, oavsett hur det luktar? Huvudsaken är väl ändå att det river gott i skinnet efter rakningen, eller ...?

I morse gjorde vi veckans bom. Vi fick både ner och upp flaggstången utan problem. Men när den väl var uppe fick vi inte loss det rep som satt nära toppen, som vi använt för att resa den med. Vi hade gjort en löpögla som hindrade repet från att ramla ner som vi tänkt oss. Bara att fälla stången igen, skapa en ny sorts ögla, och så upp med schabraket på nytt.

Minigolfbanorna vid Löderups strandbad (de vid kiosen, inte de inne i tallskogen) är av klassiskt snitt, med fyrar man ska passera, kanonrör bollen ska in i och så vidare. De hade bytt ut ett av hålen sedan sist. Nu var det i form av en basketkorg man skulle få bollen i. Härligt! Inga jäkla tävlingsbanor, utan det som rådde på den tid minigolf var en trevlig förnöjelse på sommarkvällarna, inte en seriös tävlingssport. Mer sådant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0