Efterdyningar

100-årsdagen (pappa 80 och sonen 20 på samma dag) avklarad utan större intermezzon. Konstaterar att priserna på kondiset i Gärsnäs är svåra att underträffa. 260 kr för en tårta för 24 personer. Riktigt god dessutom. 370 kr för en 16-bitars smörgåstårta. Omdöme som om tårtan.
Mina morbröder är roliga. De kan i princip göra vad som helst av vad som helst. Den äldsta hade en hundbur i bilen han byggt av hyllorna från ett skrotat kylskåp. Den yngre har en värmeväxlare han byggt av en gammal kylanläggning från ett mejeri. Gissa om det hördes en del dråpliga episoder.
Ett av brorsbarnen stod för gårdagens märkligaste blandning. Vartannat glas mjölk, vartannat rödvin.
Eftersläckning på uteplatsen utanför vårt hus med härlig engelsk cider (testa Green Goblin, svindyr med superb, alternativt Wetsons Organic).

Barnbarnen badade i havet igår. Kan inte varit med än 16-17 grader eftersom det blåst frånlandsvind senaste dagarna. Tappra gossar. Den äldre älskar att spela pingis, så vi kör en stund varje dag i min pappas kombinerade matkällare och pingisrum. Jag skulle inte slagit lilleman (7 år) i blanka set om jag säger så.

Nu laddar vi om inför nytt födelsedagsfirande imorgon. Då är det min tur. Och som vanligt kommer de att flagga för mig i hela Sverige.


Kommentarer
Postat av: Ullabritt

God morgon och grattis på födelsedagen!...och du är fortfarande säker på att det är för dig hela landet flaggar idag...?

Ha en bra dag, såvida inte alla rojalister ger sig på dig.

Ullabritt

2009-07-14 @ 06:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0