Digitalkameror

Sitter just och för över bilderna jag och frun tog i Skåne. Vi hamnade på cirka 80 per person, mestadels barnbarn i olika situationer.
Kom att tänka på fördelarna med digitalkameror. Var länge tjurigt emot dylika, men kapitulerade slutgiltigt för en tre-fyra år sedan när jag fick tag på en kompakt liten sak med 12x zoom. Sedan dess har jag samlat på mig tusentals bilder. Bara under Londonresan med barnen tog jag över 200.
Tänk vilken glädje att bara knäppa på, utan att tänka på kostnaden för film och framkallning. Och möjligheten att justera och redigera efteråt. Påminner om tiden när man stod i mörkrum med svartvita negativ.
Bifogar den jag är mest nöjd med. Det äldsta barnbarnet i full karriär på stranden.
Ludde springer på stranden,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0