Nästan ingenting

Jag slölyssnade på VM-bandy igår medan jag gjorde kåldolmar. Jag vet att det är fel säsong för dolmarna, men de hade ju extrapris på både vitkål och blandfärs i veckan som gick, så varför inte. Nåväl, tillbaka till VM-bandyn. Det verkar som om domarna var giftassugna. Enligt referatet friade de titt och tätt.

I övrigt blir det inte så mycket mer idag. Mitt morgongym har öppnat, så bloggskrivandet ersattes av snöskottning (och ett ivrigt, inte helt framgångsrikt) letande efter folkmusiknoter inför kvällens spelövning. Så passa på att titta en gång till på länkarna från igår.

Och så en mycket sorglig notis:
Rob Braviner, Fairports ljudansvarige och medmanager har avlidit, knappt 50 år gammal. Han var med Fairport när de första gången besökte Mellerud, men vid vårens besök var han kvar i England, redan då drabbad av den ohälsa som nu tagit hans liv. En hel Fairportvärld sörjer en av de bästa ljudmixare som funnits. Lyssna t ex på dubbel-CDn "Off the Desk", där man har tagit ljudet exakt som det gick ut i högtalarna till publiken, utan några som helst ändringar eller justeringar. Den slår det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0