Tema revanscher

Det säljs dåligt med CD påstås, och branschen sägs vara i kris. Kanske dags för min CD-leverantör att byta namn till CDoff. (Vits hämtad från gårdagens bilresa Mellerud-IKEA, med både mig och sonen i bilen.)
Och varför inte en radiostation som uppmanar till social samvaro under devisen: "Musiken du absolut inte vill höra."

Minnesgoda läsare minns säkert skandalen i Scandinavium. Igår tog Brynäs sin rättmätiga revansch, I Läkerol Arena invaggade man först sina göteborska motståndare i falsk säkerhet genom att låta dem göra 1-0 i första perioden och hålla fast ledningen i andra. Men sen! 3-0 till Gävleborna i tredje perioden, Så ska det vara. Måtte Frölundaiterna att matchen varar i 60 minuter.

Vi verkar ha en Kate Blanchett-weekend. I väntan på att Frost skulle börja på Kanal 9 hamnade vi oplanerat i "Notes on a scandal" på Canal + igår kväll. Fantastiskt drama med Blanchett och Judi Dench. Förstår att den fick en rad Oscarsnomineringar, och i slutscenen vill man bara skrika en varning till den nya rollfigur som dyker upp. Missa inte!

Så delade man ut en massa P3 Guld-priser igår. Ett nytt bevis för ens ålderdom. Flera grupper jag aldrig har hört talas om. En gång i tiden kunde jag rabbla hitsen för de populära grupperna, och för det mesta hade jag också koll på medlemmarna. Nu är jag glad om jag vet vad som är namn på låten och vad som är namn på gruppen.
Dock verkar Trackslistan (som vi hörde delar av på väg hem från IKEA) vara de uträknades revansch. Förre idolvinnaren Agnes, som nyligen stod utan skivkontrakt, ligger på topp 3, och Britney Spears, som för en kort tid sedan utmålades som vrak i den samlade världspressen, har två låtar med. Utan att direkt gilla någon av dem kan jag sympatisera med känslan de måste ha, "Där fick dom".
På tal om Britney Spears så kolla in (på CD eller DVD) Richard Thompsons version av "Ooops I Did It Again". Det är något visst att se en lång (RT är mycket lång) baskerbeklädd man i 60-årsåldern väsa fram "I'm not that innocent" mellan tänderna. Och får ni tag på en version där han i slutet gör om låten till ett 1600-tals lutstycke à la John Dowland så är ni att gratulera.
Förresten borde alla lyssna på John Dowland. Hans "In Darkness let Me Dwell" är en av alla tiders bästa sånger, oavsett genre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0