Spenat och Obama

Jag vill inte påstå att jag älskar spenat, men jag tycker om spenat. Särskilt lagom kryddad stuvad spenat till fisk eller stekt fläsk.
Jag gillar att laga mat, och att stuva spenat är inget undantag. Mikrovågsugnen är idealisk för ändamålet. (Utom när man som jag igårkväll tar för liten bytta så det rinner över.)
Men ... och ett stort men ...
Jag HATAR att diska när jag har lagat och ätit spenat. Det är spenatkluttar överallt, i diskborstar, i disktrasor ... Och det är lögn i helsike att få bort dem. Kan ingen uppfinna lättdiskad spenat?

Tidningarna domineras idag av Obama. Roligaste inslaget är Reblikanska föreningens helsida i DN, där man under rubriken "No we can't" gratulerar alla länder som har rätt att välja sin egen statschef, och konstaterar att i det demokratiska Sverige är statschefsskapet istället förbehållet en viss släkt.
Vilken enorm press Obama måste ha på sig. Om besvikelsen formas i glappet mellan förväntningarna och utfallet krävs det väl närmast en utomjordisk prestation om han ska lyckas motsvara det folk nu hoppas på. Men han kanske är rätt person att skapa den framtidstro som behövs.
Sedan vet jag inte om det är så lämpligt att ha en statschef som svär. Enligt tidningarna svor Obama offentligt inför hela världen igår, i och för sig presidenteden, men ändå.

Kommentarer
Postat av: ullabritt

Hyser samma känslor för spenat. Gillar den på tallriken - hatar den i diskhon! Det värsta är ju att du har spenat i redskapen, tänderna inte att förglömma,i flera dagar efter själva måltiden!

Kan man inte utlysa en tävling om vem som kan uppfinna den mest lättdiskade spenaten, kanske en där folk får ringa in och rösta, det är ju så otroligt populärt nu för tiden.



Ses senare.

Ullabritt

2009-01-21 @ 13:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0