Minnet återvänder

Jag kom på det. Det gäller städning, och framför allt vår städiver inför att vi ska få besök.
Varje gång vi har bjudit hem någon får vi i förväg städnoja. Allt ska vara så fint och tjusigt, och se så prydligt ut. Helt plötsligt verkar hemmet som ett dockskåp, Och så tror jag de flesta av oss reagerar. Och vad leder det till?
Jo, alla tror vi att alla andra har perfekt städat och sorterat i sina hem. Därför får vi själva dåligt samvete när vi tror att vi inte har det så perfekt som alla andra.
Det bästa kanske vore om vi städade lite mindre innan gästerna kommer, och vågar visa upp att vi inte är så perfekta. Och då kanske andra också vågar slå av på sitt stöddille. På så sätt kan vi alla bli lite mindre stressade och gå omkring med lite mindre dåligt samvete.
Join my new movement: Vi städ' int'!
Förresten är det bättre att lägga krutet på att städa efter festen

Vi spelade på Dalslands konstmuseum igårkväll. Nästan två timmar stod vi på sen, och alla som var där verkade gilla musiken, för de kom fram spontant efteråt och tackade, och några ville ha skivor. Enda problemet: Vi var 3 på scen och 14 i publiken. Jag vet var en av er andra var, men resten?
Men ärligt talat vi hade jätteskoj ändå. Det är så härligt att få spela en kväll, oavsett hur mycket publik man har.

Och vad gör USAs tillträdande president åt kilmathotet? Jo han får en ny säkerhetsbil, en Cadillac som får en Volvo s60 att se ut som en japansk småbil, med 125 mm tjock kaross av bepansrad plåt. Givetvis en diesel för att hålla ner bensinförbrukningen, som trots detta drar 3,4 liter per mil. Knappast en miljöbil som befrias från trängselskatt om han kommer till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: ullabritt

Jättetrist att jag inte kunde komma igår. Men du vet ju i alla fall var jag var ;-)

About your new movement; I´m in!!

Ullabritt

2009-01-16 @ 07:39:30
Postat av: Stellan



Visst var det en härlig spelning i går kväll. Jag kände att vi hade publiken med oss.

2009-01-16 @ 17:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0