Lunchblogg

Plötsligt tog all energi slut. Nej, inte min, men all el i centrala köpingen försvann i ett slag. Det blev alldeles tyst när ventilation och datorsurr upphörde. Och på Torget stod folk utanför affärerna och ville in, men de eldrivna dörrarna öppnades inte för dem. Min första impuls var att ta fikapaus lite tidigare än vanligt, men så kom jag på att även vår kaffeautomat drivs med el. Så jag tog en promenad i det vackra vårvärdet istället, och passade på att söka upp och prata med lite folk som stod på min "ringa-upp-lista".

Så såg jag på text-TV ytterligare en anledning till att inte resa med det där bolaget med flygande mattor (Ryan Air, get it?). De funderar på att sätta myntautomat på toaletterna på planet. Undrar om det är gratis att kissa på sig istället och på så sätt förstöra sätet?

Lyckades få 16 av 20 på Expressens På Spåret-webbtest. Kvalificerar det till en plats i programmet? Nu blir det ju tydligen ett Luuk som ska dra det vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0