Tid, inställt möte och bilförare

Tiden står stilla för mig just nu. Började läsa tidningen i morse och konstaterade då och då hur snabbt jag läste och hur mycket tid det var kvar till frukost. Rätt gissat. Batteriet i min armbandsklocka har lagt av.
Slapp dock skotta snö i morse. Var ute efter vår dagliga Lynley igår och skottade undan det som kommit under kvällen. Nästan inget extra under natten. Skönt.

De härliga motionsråden jag citerade igår väckte lusten att sammankalla min miljörörelse till möte. Ni minns väl Klimatsmarta Latmaskar, vi som inser att ju mer vi anstränger oss desto mer koldioxid producerar vi i vår utandningsluft, vi som därför tar det lugnt för att minska de mänskliga koldioxidutsläppen och på så sätt hjälper till att motverka den globala uppvärmningen.
Men så insåg jag att om jag sammankallar till möte måste ju alla antingen gå till möteslokalen, eller ta ett fordon, som också släpper ut CO2, dit. Ett möte skulle alltså motverka hela rörelsens mål. Därför har jag beslutat att vår rörelse tjänar sitt syfte bäst genom att vi alla stannar hemma. Jag avblåser också alla tankar på ett demonstrationståg från vår sida 1 maj.
Klimatsmarta Latmaskar, enslingar för den goda sakens skull!

Det finns en motsättning i det faktum att man kan anmäla sig själv till TV-programmet där Sveriges sämsta bilförare ska koras. Om man inser att man är en dålig bilförare inser man ju också att man borde förbättra sig, och förhoppningvis har man vett att inte ge sig ut i allt för svåra trafiksituationer. Det vill säga, en som inser att han inte är så duktig bilförare har tagit första steget mot att bli en bättre dylik.
De riktigt farliga, och därmed dåliga, bilförarna är de som tror att de är duktiga utan att vara det, de som överskattar sin förmåga. Undrar hur TV ska få med dem i programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0