Ukuleledag

Hela dagen igår ägnades åt ukulele. Började någon gång vid sjutiden på morgonen med att packa det jag skulle ha med mig, hämtade en av våra workshopsledare vid tåget strax efter åtta, och sedan rullade det bara på tills jag kom hem, ganska trött, men ändå nöjd och glad, strax efter 22, fylld med idéer hur vår årliga ukuleledag ska utvecklas nästa år. Tack till er som kom med synpunkter och förslag. Och så fick vi blodad tand när det gäller Mukuleles framtid.
Konstaterade åter att Hot in hats är häftiga. De har en härlig förmåga att dra fram obskyra låtar i rampljuset. Vilket annat band idag spelar fullträffar som "Singing in the bathtub" och "I want to put my banana in your fruit basket". Och deras mix av Byrds "Mr paceman" och Bonzo Dog Doo Dah Bands "Urban Spaceman" var läcker, liksom deras något oortodoxa version av "Mrs Robinson".
Och Anna från Åmål dök upp som vanligt. Kul när en 17-åring klämmer ur sig en av ens egna favotirlåtar, "You belong to me". Men hon hade nog en förlaga är Kate Rusbys version. Den senare är dock en kraftigt omarbetad cover.
Och så bröt jag mitt löfte, att inte köpa några fler instrument just nu. En svart cutawayukulele med inbyggd mikrofon blev för frestande. Men om man inte faller för frestelser, vad finns de då för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0